Portret polski w zbiorach wilanowskich

Portret polski w zbiorach wilanowskich

Studia Wilanowskie, 1981 r. T. VII

Rok 1877 miał decydujące znaczenie dla historyków wilanowskiej galerii portretów. Oto niemal równocześnie z ukazaniem się drukowanego "Albumu", jaki opracowali wspólnie Hipolit Skimborowicz i Wojciech Gerson, zakończyła swój własnoręcznie spisany "Inwentarz" Aleksandra Potocka, ówczesna właścicielka Wilanowa. Album Skimborowicza i Gersona zawierał opisy oraz dane biograficzne dotyczące portretów, przedstawione przez autorów w kolejności omawianych przez nich wnętrz, natomiast Inwentarz Potockiej był w istocie pierwszym spisem tych portretów, w zupełności odpowiadającym dzisiejszym wymaganiom katalogu zbiorów...

 

Polecane artykuły

1 / 3
    • Silva Rerum

      Potrójna chwała Potockich

      Potoccy to jedna z najważniejszych i najbardziej wpływowych rodzin w dawnej Rzeczypospolitej. Można powiedzieć, że ich wpływy w ojczyźnie stały się silne i wyraźne już w pierwszej połowie XVII w. Od tego też czasu powstawać zaczęło coraz więcej utworów po

      Czarno-białe, archiwalne zdjęcie przedstawia przedmiot, najprawdopodobniej guzik. Na jego powierzchni herb. Jest to herb Pilawa.
    • Studia Wilanowskie

      Straty wojenne w zbiorach malarstwa w Wilanowie

      Studia Wilanowskie, 1984 r. T. XHistoryczna kolekcja malarstwa w Wilanowie, jedna z najstarszych i najbardziej cenionych w Polsce, budzi stałe zainteresowanie i zachęca do dalszych, coraz wnikliwszych badań… 

      Rysunek przedstawia portal. Przy kolumnach stoją dwie postaci młodych mężczyzn. Pośrodku napis Studia Wilanowskie. Nad portalem dwa amorki podtrzymujące wieniec. W zwieńczeniu portret mężczyzny w owalnej ramie.

    Słowa kluczowe